Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /membri/massimotessitori/sovietwarplanes/board/Sources/Load.php(225) : runtime-created function on line 3
U-2 ID and cockpit colours.
Sovietwarplanes
March 28, 2024, 03:32:54 PM *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: This forum replaces the old sovietwarplanes.com whose domain has expired in January 2017. It has been updated with the posts of the year 2016.
The new location of the site 'Sovietwarplanes pages' is at http://massimotessitori.altervista.org/sovietwarplanes/pages/
 
   Home   Help Search Login Register  
Pages: 1 [2]
  Print  
Author Topic: U-2 ID and cockpit colours.  (Read 16805 times)
hunter019
Newbie
*
Posts: 9


« Reply #15 on: June 19, 2014, 08:59:41 AM »

Hi Alexey,
Welcome aboard!  You may write your posts in Russian and someone here will translate them  Smiley
I am also interested in U-2 books you mentioned - can you post a list of U-2 books you have in electronic format?
 
Мир дому сему!
Техническое описание самолета У-2 с мотором М-11. Завод N23. 1937г.
Самолет У-2. Н.М.Лебедев. Воениздат.1937г.
Сканы страниц книги по У-2 до 1937г.
Самолет У-2. Учебник для летных школ. Воениздат.1939г.
Техническое описание самолета У-2 с мотором М-11. Государственное научно-техническое издательство машиностроительной литературы. 1941г.
Самолет У-2. Учебник для летных школ. Редакционно-издательский отдел Аэрофлота. 1941г.
Методические указания по выполнению упражнений Курса летной подготовки военных авиационных школ первоначальной подготовки ВВС РККА. Часть мервая. Самолет У-2. Воениздат НКО СССР. 1941
Самолет По-2. В.А.Иванов, М.В.Липатов. Редакционно-издательский отдел Аэрофлота. 1946г.
Самолет По-2. Оборонгиз. 1946г.
Ремонт самолета По-2. Технические условия на дефектацию и ремонт. В.К.Краковяк. Редакционно-издательский отдел Аэрофлота. 1947г.
Взлетные характеристики самолетов Ил-12, С-47, Ли-2, По-2. Редакционно-издательский отдел Аэрофлота. 1948г.
Самолет По-2 и его модификации. М.В.Липатов. Редиздат Аэрофлота. 1951г.
Самолет Поликарпов-2. Издательство ДОСААФ.1952г.
Руководство по летной эксплуатации самолетов По-2С, По-2Л и По-2А. Редакционно-издательский отдел Аэрофлота. 1952г.
Авиационный мотор М-11. Воениздат.1941г.
Поликарпов У-2. ?Небесный тихоход?. М.Маслов. Цейхгауз. 2011г.

Samolot Po-2 konstrukcja i technika pilotazu. Polska. Wojskowy instytut naukowo-wydawniczy. 1946r.

К сожалению, я не знаю, как на этом форуме вставлять фотографии и писать ответы в ветку без цитирования Sad
Unfortunately, I do not know how this forum insert photos and write answers to the branch without citing Sad


Logged
KL
Hero Member
*****
Posts: 1678


« Reply #16 on: June 19, 2014, 06:39:32 PM »

Hi Alexey,
Thanks for the list, excellent material  Smiley  I'll check what I have, there could be few U-2/Po-2 publications that I don't see on your list...

To start "ответы без цитирования" just click "REPLY" button.

To insert picture:
1.  click second button
2.  insert direct link to your image (ссылку jpg-а) between ][



it will read something like ['img'] http://img-fotki.yandex.ru/get/9826/33977769.0/0_7bc66_d1cb9bb3_orig.jpg [/img] or without spaces:

« Last Edit: June 19, 2014, 06:53:48 PM by KL » Logged
hunter019
Newbie
*
Posts: 9


« Reply #17 on: June 19, 2014, 08:23:43 PM »

Bring to your attention the electronic copies of books online Krakow Aviation Museum. Scans books out there in the expansion .jpeg. They can download the program-downloaders sites.
http://www.muzeumlotnictwa.pl/digitalizacja_archiwaliow/digitalizacja.php
Dear, maybe have someone correct drawings on Bloch MB-210?
« Last Edit: June 19, 2014, 08:26:17 PM by hunter019 » Logged
hunter019
Newbie
*
Posts: 9


« Reply #18 on: June 20, 2014, 08:06:27 PM »

Мир дому сему.
Уважаемый KL, скажите, а как вставить картинку из своего компьютера, а не из интернета? Я так и не понял этого Sad
Logged
Massimo Tessitori
Administrator
Hero Member
*****
Posts: 6528


« Reply #19 on: June 20, 2014, 08:49:43 PM »

Hi Alexey
could you at least include an automatic translation in English, please? Maybe it is not too good but it is understandable.
не могли бы вы по крайней мере включают автоматический перевод на английском языке, пожалуйста? Может быть, это не слишком хорошо, но это и понятно.

Quote
Peace to this house.
Dear KL, tell me, how to insert a picture from your computer instead of from the Internet? I did not understand this

Please forgive me if I answer to a question to Konstantin.
Unfortunately it is impossible to insert a picture directly from your computer. All pictures have to be hosted somewhere and then linked.
Пожалуйста, простите меня, если я отвечаю на вопрос Константину.
К сожалению, невозможно вставить картинку прямо с вашего компьютера. Все фотографии должны быть размещены где-то, а затем связаны между собой.

Best regards
Massimo
С уважением
Массимо
Logged
KL
Hero Member
*****
Posts: 1678


« Reply #20 on: June 20, 2014, 11:58:41 PM »

Мир дому сему.
Уважаемый KL, скажите, а как вставить картинку из своего компьютера, а не из интернета? Я так и не понял этого Sad

Уважаемый Aleksey, первый шаг - Вы должны загрузить картинку на Яндекс-fotki или Photobucket...,  затем использовать ссылку на загруженную картинку.
« Last Edit: June 21, 2014, 12:45:05 AM by KL » Logged
hunter019
Newbie
*
Posts: 9


« Reply #21 on: June 21, 2014, 07:33:27 PM »

Peace to this house.
Dear Massimo, thanks for the tip. I will use electronic translators.
Thank you, Constantine.

In the nose of the aircraft visible plate covering the main inscription. the keel is an inscription made ​​specifically for this flight.
« Last Edit: June 21, 2014, 08:11:24 PM by hunter019 » Logged
KL
Hero Member
*****
Posts: 1678


« Reply #22 on: June 21, 2014, 10:59:22 PM »

Hi Alexey,
This improvisation with U-2 and the fake "Krestyanskaya Gazeta" name might be related to the fact that the real "Krestyanskaya Gazeta" was an another plane: ANT-9





СССР-Л131 АНТ-9 Эксплуатантом являлся Аэрофлот. Зарегистрирован 31 июля 1932 года. В июне 1933 года замечен в приказах ГВФ. В 1933 году передан в Особую сводную авиаэскадрилью им. Максим Горького. 17 августа 1933 года зарегистрирован как СССР-N131. Имел имя собственное "Крестьянская газета". Применялся для агитационных целей.

from:  http://aviahistory.ucoz.ru/index/0-196

There are references to an ANT-9 "Krestyanskaya Pravda"did this plane exist
Logged
Massimo Tessitori
Administrator
Hero Member
*****
Posts: 6528


« Reply #23 on: June 22, 2014, 07:47:12 AM »

Hi Konstantin,
could you include a translation of the Russian texts, please?
Regards
Massimo
Logged
hunter019
Newbie
*
Posts: 9


« Reply #24 on: June 22, 2014, 07:55:45 PM »

Peace to this house
СССР-Л131 АНТ-9 . Aeroflot was the operator. Joined July 31, 1932. In June 1933 Seen in orders GVF. In 1933 transferred to the special squadron consolidated them. Maxim Gorky. August 17, 1933 registered as a Soviet-N131. Had a proper name "Peasant newspaper." Used for propaganda purposes.

Books that I have in electronic form:
Technical description of the U-2 with M-11. Plant N23. 1937.
U-2. N.M.Lebedev. Voenizdat.1937g.
Scans pages of a book on the U-2 to 1937.
U-2. Textbook for flight schools. Voenizdat.1939g.
Technical description of the U-2 with M-11. State Scientific and Technical Publishing engineering literature. 1941.
U-2. Textbook for flight schools. Publishing department of Aeroflot. 1941.
Methodical instructions on using exercises Course military aviation flight training schools initial training of Air Force. Part of Merv. U-2. Voenizdat NKO. 1941
Po-2 aircraft. VAIvanov, M.V.Lipatov. Publishing department of Aeroflot. 1946.
Po-2 aircraft. Oborongiz. 1946.
Repair Po-2. Technical specifications for fault detection and repair. V.K.Krakovyak. Publishing department of Aeroflot. 1947.
Takeoff Performance of IL-12, C-47, Li-2, Po-2. Publishing department of Aeroflot. 1948.
In the plane 2 and its modifications. M.V.Lipatov. Redizdat Aeroflot. 1951.
Polikarpov-2 plane. Publisher DOSAAF.1952g.
Flight Manual Po-2C aircraft, Po-2L and Po-2A. Publishing department of Aeroflot. 1952.
Aircraft engine M-11. Voenizdat.1941g.
Polikarpov U-2. "Heavenly slug." M.Maslov. Storeroom. 2011.

Samolot Po-2 konstrukcja i technika pilotazu. Polska. Wojskowy instytut naukowo-wydawniczy. 1946r.
« Last Edit: June 22, 2014, 07:59:12 PM by hunter019 » Logged
hunter019
Newbie
*
Posts: 9


« Reply #25 on: June 22, 2014, 08:31:48 PM »

Today the site of the Krakow aviation Museum downloaded yet these books:
Инструкция по техническому обслуживанию Самолета У-2 с мотором М-11. Военное издательство НКО. 1943г.
Ремонтные допуски и руководство по контролю самолета У-2. Редакционно-издательский отдел Аэрофлота. 1939г.

Атлас картеров авиадвигателей. Скубачевский Г.С. МАИ.  1938г.
Боевой устав истребительной авиации Красной Армии. 1940г.
Сборник руководящих материалов по ремонту. Редакционно-издательский отдел Аэрофлота.  1938г. (по ТБ-1 или ТБ-3)

Инструкция по уходу за дерновыми покрытиями на аэродромах ГВФ.  Редакционно-издательский отдел Аэрофлота.  1940г.
Инструкция по эксплоатации топлив и масел в ГВФ.  Редакционно-издательский отдел Аэрофлота.  1940г.
Классификация веса самолета. Редакционно-издательский отдел Аэрофлота.  1936г.
Механизация аэродромной службы. Редакционно-издательский отдел Аэрофлота. 1939г.
Указания по ремонту зимнего шасси самолета ПС-40. Редакционно-издательский отдел Аэрофлота. 1939г.
Указания по ремонту моторных рам самолета ПС40 1940. Редакционно-издательский отдел Аэрофлота. 1940г.
Хранение самолетов под открытым небом. Редакционно-издательский отдел Аэрофлота. 1940г.

Технические условия Управления Военных Воздушных Сил CССР на поставку стальной проволоки.  Издание научного комитета Управления военн.воздушн. сил СССР. 1924г.
Технические условия Управления Военных Воздушных Сил CССР . Текстильные и резиновые материалы.  Издание научного комитета Управления военн.воздушн. сил СССР. 1924г.
Технические условия Управления Военных Воздушных Сил CССР . Дерево и фанера.  Издание научного комитета Управления военн.воздушн. сил СССР. 1924г.
...

Maintenance Instructions U-2 aircraft with M-11. Military Publishing House NKOs. 1943.
Repair tolerances and control manual U-2 aircraft. Publishing department of Aeroflot. 1939.

Atlas engines crankcase. Skubachevskii G.S. MAI. 1938.
Field Manual of fighter aircraft of the Red Army. 1940.
Compilation guidance on repair. Publishing department of Aeroflot. 1938. (TB_1 or TB-3)

Care instructions turf airfields GVF. Publishing department of Aeroflot. 1940.
User exploitation of fuels and oils in GVF. Publishing department of Aeroflot. 1940.
Classification of aircraft weight. Publishing department of Aeroflot. 1936.
Mechanization airfield services. Publishing department of Aeroflot. 1939.
Repair Instructions winter landing gear PS-40. Publishing department of Aeroflot. 1939.
Repair instructions for motor frames aircraft PS40 1940. Publishing department of Aeroflot. 1940.
Keeping aircraft in the open. Publishing department of Aeroflot. 1940.

Specifications of the Office of Military Air Force USSR for the supply of steel wire. Edition of the scientific committee of the Office voenn.vozdushn. Forces of the USSR. 1924.
Specifications of the Office of Military Air Force USSR. Textile and rubber materials. Edition of the scientific committee of the Office voenn.vozdushn. Forces of the USSR. 1924.
Specifications of the Office of Military Air Force USSR. Wood and plywood. Edition of the scientific committee of the Office voenn.vozdushn. Forces of the USSR. 1924.
....
....
Instrukcja techniczna podstawowe wiadomosci z teorii silnikov lotniczych oraz budowa i uzvtkowanie silnikf M-11D. Wojskowy instytut naukowo-wydawniczy. 1948r.
Opis Silnika M-11Fr-1. Kalisz. 1956
Opis Silnika M-11Fr-1 Odrozniajacy Go Od Silnika M-11D. 1953
Instrukcja uzvtkowania silnika M-11D. Kalisz. 1956
Wykaz Czesci Zapasowych i Narzedzi do Silnika M-11Fr-1
Logged
hunter019
Newbie
*
Posts: 9


« Reply #26 on: July 22, 2014, 09:28:11 AM »

Peace to this house.
All the books that I have on the U-2 posted here:
https://yadi.sk/d/QOyLVqBWWxa9o
2 gig
Logged
Pages: 1 [2]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!